Stresszoldás

A stresszoldás számos lehetőségével a mindennapok kiváltotta stressz negatív hatása csökkenthető. A stresszoldás módszerei között a pszichés eszközök és a táplálkozási tanácsok kombinálása a legfontosabb.

10 tipp a stresszoldásra

I. Pozitív gondolatok

Megtanulhatja, hogyan kell a gondolatokat pozitív irányba vinni, ha ez sikerül, a stressz is könnyebben kezelhető.

II. Egy belső kör kiépítése

Gondolja alaposan végig, hogy kik azok, akik önt feltételek nélkül szeretik! Figyeljen jobban ezekre a kapcsolatokra!

III. Óvja egészségét

Táplálkozzon egészségesen és mozogjon!

IV. Napi néhány perc csend

A legjobb gondolatok általában akkor jönnek, amikor kipihentek és nyugodtak vagyunk. Ritkán adódik ilyen alkalom, ugyanis általában azon aggódunk, ami  mindenképp megoldásra vár. Fontos a relaxálás, még ha csak pár percig is tart.

V. Kreatív probléma megoldás

Képes helyes döntéseket meghozni és problémáit sikeresen megoldani. Messze több kreativitás található önben, mint ahogy gondolná.

VI. Rend a lelke mindennek

Csökkenhet a napi stressz, ha tisztaság és rendezett környezet veszi önt körül. Próbáljon meg megszabadulni a felesleges holmiktól, illetve amikor valami új dolgot vásárol, dobjon ki egy régit!

VII. Tartsa a lelkét harmóniában!

A lélek karbantartására is szánjon időt! Legyen az ima vagy spirituális könyv olvasása.

VIII. Köszönet mondás

Koncentráljon a jó dolgokra és naponta mondjon köszönetet legalább három ilyen dologért!

IX. Fogadja el azt, ami van

A dolgok sajnos nem mindig történnek úgy, ahogyan azt elterveztük. Amennyiben minden egyes esetben azt akarjuk, hogy a tervünk megvalósuljon, nagyon hamar csalódni fogunk. Ha folyton csak panaszkodunk, akkor meghosszabbodik a szenvedésünk. Nem nagyon változtathatunk azon, amit az élet ad, de megváltoztathatjuk a hozzáállásunkat.

X. Tegye, amit szeret

Gondolja végig miért szerette és választotta a munkáját! Ha úgy érzi még mindig szereti és elégedett, akkor nagyon szerencsésnek érezheti magát, és álljon vissza a régi pozitív beállítottságára! Amennyiben már nem túl lelkes, próbálja újraéleszteni a régi elhivatottságát, vagy gondolja végig mi az, amit szívesen végezne, és keressen olyan munkát mielőbb!

Stresszoldással kapcsolatos táplálkozási tanácsok:

  • Fontos a nyugodt étkezés, alaposan rágja meg az ételeket. Szervezetének időre van szüksége, hogy az ételt feldolgozza, ha siet, többet ehet, amire szüksége van, s így hízhat.
  • A zöldségek, a gyümölcsök fogyasztása fitten tart.
  • Minden nap reggelizzen, hogy könnyebben menjen a munka. Kezdje a napot egy könnyebb étkezéssel, például egy almával, vagy egy joghurttal esetleg egy pohár gyümölcslével.
  • A stressz oldása ne evéssel történjen, attól csak túlsúlyos lesz. Végezzen valamilyen feszültségoldó tevékenységet, sportoljon.
  • Amennyiben étvágytalan lesz a stressz miatt, akkor is egyen valami könnyűt: például egy joghurtot gyümölcsökkel vagy egy müzli szeletet.
  • Olyan ételeket egyen, amelyek táplálják az agyat is: teljes kiőrlésű gabonatermékek, zöldségek és gyümölcsök, zabpehely, müzli.
  • Fogyasszon el mindennap minimum másfél liter folyadékot, ellenkező esetben csökken a teljesítőképessége, és megfájdulhat a feje. Még idegesebb lesz a túl sok kávé vagy tea elfogyasztása után. Négy csésze napi szinten bőven elegendő.

close